Suoraan sisältöön

Lainaus:

"We must, however, acknowled­ge as it seems to me, that a man with all his noble qualities...still bears in his bodily frame the indelib­le stamp of his lowly origin. "
- Charles Darwin

Hae sivuilta

Pulp CMS/Twinkle Oy Palvelun ulkoasu: Äkkimakee Design
på svenskain Englishklingon
Blog
« edellinen 01.10.2008 seuraava »

Alma media boikottiin

(korjattu kello 15:22 - katso kommenteista lisätietoa)

Täten ilmoitan, etten täst’edes edes mulkaise Alma median tuotteisiin päin, en lue Iltalehteä enkä Aamulehteä.

Olen motkottanut monesti siitä, miten kirkko monissa seurakunnissa edelleen rikkoo tasa-arvolakia syrjiessään seksuaalivähemmistöjä työnantajana, mutta osataan sitä valitettavasti muuallakin. Alma Median päätös erottaa Lapin Kansan vastavalittu päätoimittaja Johanna Korhonen siksi, että hän elää rekisteröidyssä parisuhteessa toisen naisen kanssa on kuitenkin törkeydessään omaa luokkaansa.

Päätoimittajan työsuhteen purkaminen ennen kuin se ehtii edes alkaa, on hyvin poikkeuksellista ja kertoo jotain erikoista tapahtuneen Korhosen ja Alma Median välillä. Minun on vaikea kuvitella Korhosen kaltaisen kokeneen toimittajan ja Journalisti-lehden päätoimittajan valehtelevan tällaisessa tilanteessa sillä väite on niin kova, että sitä tullaan varmasti puimaan myös oikeudessa.

Alma Media esittää etelässä nuorekkaan liberaalia mediataloa, mutta Lapissa Alman johdon todelliset arvot paljastuivat.

Alma median vaivalla rakennettuun urbaaniin ja nuorekkaaseen brändiin tullut tahra ei ihan heti katoa ihmisten mielestä.

Kirkkoa en voi enää boikotoida, mutta Alma Median palveluita olen sen sijaan käyttänyt. Se loppuu nyt.

___

CC - Creative Commons Nimeä & Ei muutoksia & Epäkaupallinen.

» Kommentoi   » Lue kommentteja (yht. 57 kpl)

lokakuu 2008

» 27.10.2008 Vaaliyön huumaa
» 27.10.2008 1993 kiitosta
» 24.10.2008 Johan myrskyn lykkäs
» 23.10.2008 Lisää univajeita
» 16.10.2008 Virhe 3999
» 12.10.2008 Reidet kovilla
» 05.10.2008 Hengellistä ateismia
» 01.10.2008 Alma media boikottiin

Kommentit

    » Lisää kommentti
MTV3 ja SubTV eivät enää kuulu Alma
Mediaan, muuten kannatan boikottia
tyystin.

(http://fi.wikipedia.org/wiki/MTV3 ja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alma_Media)
Anon (1.10.2008 15.15)
Yleensä olen Kasvin kanssa samaa mieltä,
mutta nyt joudun olemaan ikäväkseni
täysin erimieltä. Tällä hetkellä
päätöksiä tehdään vain ja ainoastaan
yhden tahon kannan mukaan, ei oikein
mahdu henkilökohtaiseen oikeudentajuuni.
Miksi ihmeessä jatkuvasti, kun joku
vähemmistön jäsen joutuu 'vääryyden'
kohteeksi, tämän ainoa looginen ratkaisu
on se, että häntä syrjitään vähemmistö
aseman takia. Ainakaan tälläinen
tempaus et tee hyvää kyseisten
henkilöitten luotettavuudelle.
Haluaisitko sinä palkata henkilön, jonka
ensimmäinen reaktio irtisanomiseen tai
muuhun on syyttää sinua syrjinnästä?
Kyanor (1.10.2008 15.23)
Kiitos tiedosta Anon, tuo oli mennyt
minulta ohi. Poistin välittömästi
jutusta viittaukset Maikkariin ja
Subiin. Anteeksipyyntö lienee myös
paikallaan sinne päin. Mistä tuli
mieleen, ehkä Alman johto luopui Subista
koska se näytti L-koodia?
Jyrki J.J. Kasvi (1.10.2008 15.24)
Muista lähdekritiikki. Onko tämä vain
Korhosen totuus asiasta?
Anon2 (1.10.2008 15.25)
http://www.adressit.com/alma_media
Boikotti pystyyn (1.10.2008 15.44)
Alma mediaa ei varmaan paaruakaan
kiinnosta kyllä mitä herra kasvi lukee
varsinkin jos boikotteja julistellaan
vain toista osapuolta kuulemalla. Se
onkin heti täysi totuus. Toivottavasti
lakisäätötyössä toimitaan
tasapuolisemmin ja kuulemalla kaikkia
osapuolia.

Teppo R (1.10.2008 15.45)
Jyrki, mitä helkkaria tämä tämmöinen
iltapäivälehtipanikointi on? Tähän
mennessä on nähty YHDEN puolen (eli
vähemmistön edustajan) mielipide mistä
on kyse, ja siitä on revitty lööpit.

Hesarin etusivun perusteella on jos
saatu ties mikä proffakin jo
kommentoimaan kuinka laitonta ja kauhian
kamalaa tämä oli.

Almankin kanta tuli sitten myöhemmin:

---
Myöhemmin Telanne kertoi MTV3:n
uutisille, että Korhonen erotettiin,
koska oli valehdellut työhaastattelussa
puolisonsa poliittisesta
aktiivisuudesta.

"Meille on erittäin tärkeää, että
päätoimittajiamme lähiomaiset, tarkoitan
nyt puolisoita, ovat neutraaleja.
Maakuntalehtien päätoimittajilta
odotetaan ehdotonta puolueettomuutta ja
neutraliteettia. Tätä kysyttiin
työhaastattelussa Korhoselta ja hän
väitti meille, ettei hän eikä hänen
puolisonsa ole politiikassa mukana.
Minulle selvisi maanantaiaamuna, että
hänen puolisonsa onkin
kunnallisvaaliehdokkaana Espoossa",
Telanne sanoi MTV3:n uutisille
ilmeisesti erehtyen
kuntavaaliehdokaskunnasta.
---

Fine, selitys voi ontua tai olla
ontumatta ja tätä varmasti ratkotaan
lööpeissä, työtuomioistuimessa ja vaikka
missä vielä pitkään, mutta mitä
helvettiä tämä tämmöinen riekkumisjunaan
hyppääminen on kansanedustajalta? Jolla
on vielä journalistitaustaa? Jollaisen
etiikkaan pitäisi kuulua että ei hutkita
ennen tutkimista?

Nyt ollaan huutamassa boikotteja
muutamien iltamoskalööppien perusteella?
Hutkitaan ennen kuin tutkitaan? Ei näin, Jyrki. (1.10.2008 17.18)
Jos Alma Median selitys Korhosen
puolison kunnallisvaaliehdokkuudesta
Vantaalla (Rovaniemelle muuton jälkeen
puoliso ei olisi voinut toimia enää
Vantaan valtuustossa) pitää paikkansa,
miksei almalaisen Pohjolan Sanomien
päätoimittajaa ole erotettu? Hän kun
kuuluu keskustan Kemin
kunnallisjärjestön johtokuntaan ja on
ollut ehdolla Kemin kunnanvaltuustoon.
Jyrki J.J. Kasvi (1.10.2008 18.44)
Siis Pohjolan Sanomien päätoimittajan
puoliso.
Jyrki J.J. Kasvi (1.10.2008 18.52)
Kerrankin sun kanssa samaa mieltä. Tosin
eri syystä. Eli nää pellet alkoivat heti
tuon viimeisimmät ampumistapauksen
jälkeen ajaa aseiden täyskieltoa.
kkk (1.10.2008 19.14)
Ehkä stallaritutkija on kepulia
epäilyttävämpi? No, lehtiyhtiöksi Alma
oli kyllä harvinaisen heikosti
valmistautunut asian viemiseen
julkisuuteen.
Kuntsa (1.10.2008 19.24)
Ei näin, ei todellakaan.
Alman puolustus ei nyt jaksa kantaa,
kuten Kasvi itsekin toi kommenteissa
esille.

Iltapäivälehtiä en kyllä muutenkaan
jaksa lukea, koska ne ovat pääasiassa
roskaa mitä niistä saa lukea joten voin
hyvillä mielin "jatkaa" boikottiani.
E.K.Virtanen (1.10.2008 19.31)
Ilmeisesti Kasvilla on sitten jo vakaat
tiedot syistä ja muista, kun nyt jo
pystyy noin vahvoja asioita sanomaan.
Mielipiteitä, toki, mutta olen jotenkin
tottunut siihen, että tekstinsä ja
asiansa on harkittua, perusteltua ja
tyylikästä. Nyt näyttää siltä, että on
tullut kuohahdettua varsin nopeasti.
Ymmärrän hyvin pointin ja olen täysin
samaa mieltä siitä, että tuosta syystä
erottaminen on tietenkin tuomittavaa,
mutta tässä on nyt Korhosen sana (ja
työttömyyspaniikki) vastaan muut
tilanteessa olleet. Kaikesta (=
molempien osapuolten kommentit)
päätellen haastattelussa oli
puolitotuuksia ja harhaanjohtoa joko
tahallaan tai vahingossa, mikä ei
varmasti hyvää ja luotettavaa kuvaa
haastateltavasta anna. No, aika näyttää.
Bored. (1.10.2008 20.22)
"Maakuntalehtien päätoimittajilta
odotetaan ehdotonta puolueettomuutta ja
neutraliteettia."

Heheh, eiköhän se ole se oikea
puoluekirja ei puolueettomuus.
Sitäpaitsi nuo lehdet on todella
puolueellisia... Ei oo aamulehti
puolueellinen, ei suin. Hesariki ilmotti
olevansa avoimesti naton puolella, eli
varmaankin puolueetonta viestintää...
joo, alma boikottiin selkeesti.
kraksi (1.10.2008 22.33)
Mutta eikös Pohjolan Sanomien
päätoimittaja ole "muurariveli"?
Eihän sellaisia voi erottaa.

Herr Loosi (1.10.2008 22.49)
Jyrki J. Kasvi on kansanedustaja ja
häneltä odottaisi järkeviä kannanottoja.
Kuinka uskottavana voidaan pitää
boikottia, jonka Kasvi uhkaa pitävän
"vast'edes". Että tästä eteenpäinkö
vasta korkeintaan keski-ikäinen Kasvi ei
enää ikinä lue Aamulehteä tai
Iltalehteä? Jepjep.

Se, että Kasvilta on "mennyt ohi" vuosia
vanha uutinen MTV3:n myynnistä
ruotsalaisille, osoittaa kuinka
epä-älyllinen tempaus tämäkin "boikotti"
on.
Tuomo B, toimittaja (1.10.2008 23.29)
Jyrki J. Kasvi on kansanedustaja ja
häneltä odottaisi järkeviä kannanottoja.
Kuinka uskottavana voidaan pitää
boikottia, jonka Kasvi uhkaa pitävän
"vast'edes". Että tästä eteenpäinkö
vasta korkeintaan keski-ikäinen Kasvi ei
enää ikinä lue Aamulehteä tai
Iltalehteä? Jepjep.

Se, että Kasvilta on "mennyt ohi" vuosia
vanha uutinen MTV3:n myynnistä
ruotsalaisille, osoittaa kuinka
epä-älyllinen tempaus tämäkin "boikotti"
on.
Tuomo B, toimittaja (1.10.2008 23.30)
"Se, että Kasvilta on "mennyt ohi"
vuosia
vanha uutinen MTV3:n myynnistä
ruotsalaisille, osoittaa kuinka
epä-älyllinen tempaus tämäkin
"boikotti"
on."
Öö... Jos Kasvi ei tunne kolmosen
omistajasuhteita, on boikotti
"epä-älyllinen" (vinkki: suomenkielessä
voit käyttää myös sanaa "älytön")? Vain
toimittaja voi vetää tuollaisen
johtopäätöksen...
antti (2.10.2008 07.54)
Tuomo B: Vast'edes on tosiaan
epämääräinen ilmaisu. Eli Iltalehti jne.
jäävät lehtisalin hyllyyn siihen asti
kun asiaan tulee joko lisätietoja, jotka
osoittavat asiasta muodostamani
käsityksen vääräksi tai kun Alma Media
tekee tilanteesta minun oikeustajuani
tyydyttävät johtopäätökset.
Jyrki J.J. Kasvi (2.10.2008 09.06)
Niin, eihän tuomioistuinlaitosta
muutenkaan oikeasti tarvita, koska
lehdistö ratkaisee asiat paljon
nopeammin.
Antti (2.10.2008 09.53)
1 2 3 seuraava »